Business strategy

Waar kunnen we bij helpen?

De markten waarin we werken zijn dynamisch. Verdienmodellen verschuiven, nieuwe (internationale) toetreders komen de markt in, ketens verschuiven en klantbehoeften veranderen. Binnen al die dynamiek helpen we organisaties aan een scherpe, vaste koers naar groei. Door strategieën te ontwikkelen die balans creëren tussen het optimaliseren van de bestaande verdienmodellen (exploiteren) en het tijdig innoveren van diezelfde verdienmodellen (experimenteren). Klanten vragen ons te helpen bij vraagstukken zoals:

  • We verdienen het geld nu nog met ons huidige product, maar weten dat dit eindig is. Hoe bewegen we naar het nieuwe zonder het bestaande weg te gooien? 
  • Hoe zorgen we ervoor dat we onze rol in de keten verstevigen, en een duurzaam verdienmodel behouden? 
  • Welke deelmarkten zijn interessant om te betreden, gegeven onze competenties? 
  • Welke propositie sluit het beste aan bij de doelgroepen die we willen bedienen?  
  • Wat is de impact die trend X op onze markt gaat hebben, en hoe kunnen we hier het beste mee om gaan? 

Wij ondersteunen bedrijven in het ontwerpen en realiseren van winnende strategieën binnen hun dynamische markten. Met oog voor hun DNA en competenties, en de balans tussen exploiteren en experimenteren.

Wat is kenmerkend in de aanpak?

Inhoudelijk
We komen altijd vanuit de inhoud; opgebouwde marktkennis en expertise met een eigen visie over sectoren heen

Vanuit klantperspectief
We starten altijd vanuit klantbehoefte, en proberen die in te vullen op een manier die waarde heeft voor klant en organisatie

In verbinding
We werken altijd in nauwe verbinding met de organisatie en benutten bestaande kennis en expertise maximaal

Onze proposities

Groeistrategie

We creëren doorleefde groeistrategieën die balans aanbrengen tussen het optimaliseren van de performance van bestaande verdienmodellen en het tijdig innoveren richting nieuwe rollen. Vanuit een diepgaande kennis van de markt en een outside-in blik. Naar een scherpe, bevattelijke koers die alle bedrijfsonderdelen samenbindt én concretiseert wat zij daaraan kunnen bijdragen.

Product- en distributiestrategie

Het optimaliseren van het huidige portfolio door optimalisatie van de verschillende onderdelen van de commerciële propositie. In product/portfolio-strategie, distributiestrategie, pricing-strategie, klantbedieningsstrategie of een combinatie daarvan. Altijd met een focus op maximaliseren van klantwaarde als het centrale doel.

Propositie-ontwikkeling

Vanuit diepgaande marktkennis zien we waar de echte groeikansen zitten. We helpen bedrijven deze kansen te pakken door het ontwikkelen van nieuwe, innovatieve proposities. Proposities die de kansen van morgen in AI/techniek vertaalt naar oplossingen voor de klantbehoeften van vandaag. Met een iteratieve, klantgedreven innovatie-aanpak.

Projectvoorbeelden